Τρίτη 14 Ιουλίου 2009

Ορθοπεταλιές..της υπομονής!

Έτος 2009..και το ποδήλατο στην Αθήνα χρησιμοποιείται από 5.000 πολίτες!! Δηλαδή, μόνο το 0,001% του πληθυσμού χρησιμοποιεί το ποδήλατο συστηματικά για τις μετακίνησεις του. Αντίστοιχα τα ποσοστά σε ευρωπαϊκές πόλεις ανέρχονται σε 30% στην Ολλανδία & Δανία, 25% στο Τροντχαϊμ της Νορβηγίας και σε 23% στην Βασιλεία της Ελβετίας.


Οι ποδηλάτες στην Αθήνα είναι υποπολλαπλάσιοι από αυτούς που θα μπορούσαν να μετακινηθούν με το ποδήλατο και αυτό οφείλεται στο γεγονός ότι η πόλη είναι από τις πλέον αφιλόξενες. Ακόμα και στην καλύτερη των περιπτώσεων κατασκευής ποδηλατόδρομων το ποσοστό θα ανέλθει σε 10% σύμφωνα με το ΕΜΠ (άπιαστο όνειρο για τα σημερίνα δεδομένα, πηγές στατιστικών ΤΑ ΝΕΑ).
ΠΟΤΕ ΕΠΙΤΕΛΟΥΣ ΤΑ ΕΡΓΑ??
Σε συνάντηση των ποδηλατών (Ποδηλατ-ισσ-ες & Ομάδα Ποδηλατικών Αξόνων) με τον Υπ. ΠΕΧΩΔΕ ανακοινώθηκε κατασκευή ποδηλατικού Άξονα (8μήνες χρονοδιάγραμμα και 7 εκ. € κόστος) που θα συνδέει την Κηφησιά με το Φάληρο μήκους 26,6 χιλ. (πέρασμα μέσα από τους Αρχαιολογικούς χώρους του κέντρου, θετικό γεγονός). Διατηρήθηκε η απάραδεκτη απαγόρευση της χρήσης του Μετρό από τα ποδήλατα ακόμα και τις ώρες μη αιχμής.

ΑΝΤΙΠΡΟΤΑΣΗ ΠΟΔΗΛΑΤΩΝ
Συνολικό μήκος άξονα 140χιλ. με το ήδη παραλιακό μέτωπο 40χιλ, το μήκος ανέρχεται σε 180χιλ. (περισσότερα http://www.podilates.gr/).

i Live in Athens..άποψη
Ήρθε ο καιρος να αλλάξουν οι συνθήκες μετακίνησης στην Αθήνα. Κανείς δεν διαφωνεί πως το μετρό με τις επεκτάσεις του έχει αλλάξει την ζωή όλων. Γρήγορα, άνετα και με ασφάλεια! Δεν μπορούμε όμως να αρκεστούμε σε αυτό!

Δειλά δειλά παρουσιάζονται περισσότεροι συμπολίτες μας να επιλέγουν ώς μέσο μετακίνησης το ποδήλατο. Δυστυχώς ενώ μπορεί και είναι ένα εναλλακτικό μέσο παρουσιάζει ιδιαίτερες αδυναμίες, με κυριότερη αυτή της ασφάλειας. Η αποφυγή εκ μέρους του κράτους να κατασκευάσει οργανωμένους ποδηλατόδρομους (και πέραν του Άξονα Κηφησια/Φάληρο) ενισχύει το συναίσθημα ανασφάλειας σε ποδηλάτες και οδηγούς.

Όλοι καταλαβαίνουμε πόσο ανάγκη υπάρχει για μη πρόσθετη επιβάρυνση του περιβάλλοντος. Πόσα αυτοκίνητα ακόμα; Δεν λέω ωραίος είναι ο κλιματισμός ή οι σπορ αναρτήσεις, αλλά γιατί να μην δοθεί η δυνατότητα εναλλακτικής μετακίνησης σε αυτούς τουλάχιστον που θέλουν να μετακινηθούν με το συγκεκριμένο μέσο; Δεν θα ήταν προς το κοινό συμφέρον να μολύνεται λιγότερο η πόλη;
Επιπρόσθετα πρέπει να ληφθεί υπόψην η οικονομία σε καύσιμα. Η αμόλυβδη βενζίνη αυτή τη στιγμή στοιχίζει 1,00€ το λίτρο. Τι περισσότερο συνετό ένα μέρος της οικονομίας ενός νοικοκυριού να προέρχεται από την μετακίνηση με το ποδήλατο; Συστηματικοί χρήστες ποδηλατών αναφέρουν εξοικονόμηση μέχρι και 6000€ ετησίως. Χώρια από την άσκηση του σώματος. Αποδεδειγμένα, το ποδήλατο θωρακίζει καρδιαναπνευστικό σύστημα, μειώνει το στρες και "γραμμώνει" τους μυς.

Τόσο οι ποδηλάτες όσό και οι πολίτες έχουμε υποχρέωση το έργο αυτό να υλοποιηθεί!! Συντονισμένα με παρακολούθηση και με πίεση των υπευθύνων..ας κάνουμε την πρώτη πεταλιά..!
(πηγές φωτο internet: 1)Barcelona 2)Athens)

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Greek Bloggers

GreekBloggers.com

AddThis

Bookmark and Share